Вся суть кредитів для малого і середнього бізнесу
У зв’язку з запуском державної програми «5-7-9» відбулися ключові зміни щодо кредитування малого і середнього бізнесу. Так, бажання отримати «дешеві кредити» стимулює підприємців виходити з тіні. Також спостерігається поліпшення якості кредитного портфеля завдяки мотивації клієнтів дотримуватися умов програми: створювати нові робочі місця, своєчасно виконувати кредитні зобов’язання.
Підприємці все менше стали сприймати кредитування як тягар, розуміючи, що це реальна можливість, перевага. А в сучасних умовах воно можливе тільки для «білого» бізнесу, починаючи від складу засновників і закінчуючи звітністю. Тепер все йде до того, що прозорість ведення бізнесу може стати конкурентною перевагою.
Держпрограма дуже якісна, оскільки практично виключає вірогідність завідомо провальних стартапів. Для більш стійких компаній надаються кращі умови: 5 % кредит, якщо за перший квартал після укладення договору створено 2 нових місця і збережено кількість робочих місць на рівні, не менше, ніж був у попередньому кварталі.
Річний дохід таких компаній не повинен перевищувати 50 млн грн. При цьому добре прописані умови та терміни повернення коштів, тому взяти кредит під недопрацьовану бізнес-модель не вийде.
Посилення конкурентної боротьби стимулює банки переглядати і оновлювати власні процедури і процеси. Так, на сьогоднішній день помітні наступні основні тенденції:
- стабілізація процентних ставок на рівні 11-14 %;
- зростання частки кредитів на поповнення оборотних коштів до 80 %.
Крім того, таке кредитування запобігає недостатній незахищеності кредиторів. Адже для отримання коштів клієнт повинен підготувати всю документацію, яка відображає реальний стан бізнесу. Потрібно обґрунтувати потребу у фінансуванні і довести свою спроможність виконати зобов’язання.
Чим більша сума кредитування, тим складніше її отримати. Для цього банку необхідно оцінити платоспроможність клієнта, на яку впливає безліч факторів і однією лише звітністю часто не обійтися.
У банках зазначають, що найчастіше гроші беруть на поповнення оборотних коштів. Більше 40 % клієнтів — представники агропромислового комплексу. У свою чергу для представників малого бізнесу в багатьох банках діють спеціальні програми мікрокредитування.
Джерело: Інтернет-ресурс