Prozorro: послуги з факторингу для малого та середнього бізнесу

Contact Us

Prozorro: послуги з факторингу для малого та середнього бізнесу

Ні для кого не секрет, що з появою системи Prozorro, яка сповідує основний принцип «всі бачать все», процес публічних закупівель став більш відкритішим та доступнішим для суб’єктів господарювання. Однак, як і будь-що, ця єдина система електронних публічних закупівель з часом також почала потребувати вдосконалення та розвитку, оскільки в процесі роботи з нею були виявлені певні фактори, які обмежували доступ до закупівель для певних кіл бізнесу.

Фактори обмеження

А саме, певні перешкоди для участі в тендерах відчули представники малого та середнього бізнесу. На це, зокрема, вказує той факт, що протягом останніх двох років зросла кількість представників малих та середніх підприємств (МСП), які відмовлялись брати учать у державних закупівлях.

Як вказують фахівці команди Prozorro, в ході проведеного ними опитування 60% респондентів не хотіли брати участь в тендерах через тривалі строки оплати, а саме поставку товару з відстрочкою платежу в 60 + днів, а іноді 180 днів і більше. У той же час 90% опитаних наголошують, що скористалися б сервісом дешевого фінансування у системі публічних закупівель Prozorro.

У той же час, у 2020 році, у зв’язку з пандемією, велика кількість суб’єктів господарювання понесла значні втрати доходів та залізла у великі борги перед кредиторами. І тому, щоб покращити своє фінансове становище, більшість підприємств хотіли б взяти участь у державних закупівлях, однак ризики, які підстерігають їх на цьому шляху, змушують підприємців відмовлятись від вказаної ідеї.

Кредит та овердрафт для МСП

Так, для того, щоб спробувати себе у державному тендері МСП вимушені користуватись таким фінансовим продуктом як кредит та овердрафт. Проте основною вимогою кредиту є застава, а овердрафту – необхідність мати довгу історію взаємовідносин з обслуговуючим банком. Саме це і стає для них вагомою перепоною для участі у державних закупівлях.

Таким чином підприємцям потрібен якийсь раціональний та дієвий доступ до фінансування.

Над цією проблемою задумались у Prozorro і винайшли новий інструмент, що має допомогти МСП стати ближчими до системи публічних закупівель.

«Факторинг Хаб»

Так, за ініціативи Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, ДП «Прозорро» та Офісу розвитку МСП, а також команди волонтерів-розробників була створена онлайн-платформа «Факторинг Хаб».

Саме факторинг має стати рятівною панацею для малих та середніх підприємств, які хочуть брати участь у державних закупівлях, оскільки саме він має стати дієвою альтернативою кредиту та овердрафту.

Як має працювати факторинг

Підприємець, який поставив товар однак не отримав оплату за нього, може передати право вимоги платежу за договором поставки фактору (банку). У свою чергу фактор розраховується з підприємцем одразу після передачі права вимоги та очікує погашення заборгованості від організатора тендеру (дебітора). Вказана угода буде вигідною постачальнику та замовнику, і навіть, банку.

За допомогою ж вказаної онлайн платформи підприємець після реєстрації зможе абсолютно безкоштовною подати заявку та отримати пропозиції факторингу. Після підтвердження зацікавленості з боку бізнесу інформація про лот та його учасника потрапляє на розгляд банкам та фінансовим компаніям, які зареєструвалися на платформі.

У відповідь підприємець отримує пропозиції від потенційних факторів та залишає за собою право прийняти чи відхилити запропоновані фінансовими установами умови факторингу.

Проте зрозуміла справа, що факторинг має свою вартість!

Вартість факторингу

Так, за даними платформи «Факториг Хаб», середня вартість вказаної послуги складає 1.6% за 35 днів та 3% за 65 днів, або в перерахунку 17% річних. Тобто постачальник може отримати від фактора близько 97% вартості товару одразу після отримання товару замовником, якщо в тендерних умовах термін оплати становить 60 днів після поставки товару.

Проте плата за факторинг буде знижуватись у разі зростання кількості факторів, які будуть доєднуватись до онлайн-платформи «Факторинг Хаб».

Матимемо надію на те, що вказаний механізм зможе себе реалізувати та допомогти стати малому і середньому бізнесу ближчими до публічних закупівель.

Джерело: Інтернет-ресурс

Поділитися цим повідомленням?

smm