«ПриватБанк», «Monobank», «Ощадбанк»: чому вашу карту можуть заблокувати
Блокування рахунків українців на підставі фінмоніторнгу останнім часом почастішало. Розповідаємо, чому рахунки підпадають під перевірку та блокуються.
Важливо знати, що блокування грошового рахунку з метою зупинки грошового потоку – цілком законний захід. Прийнятий закон про фінмоніторинг змусив банки задіяти ризикоорієнтований підхід до роботи. Або банки самі вираховують неплатників податків та припиняють з ними роботу, або за справу береться держава і вже банки отримують штрафи за таку співпрацю.
Головними ознаками підозрілих клієнтів, з якими банки можуть розірвати відносини, включають:
- Нетипові суми. Наприклад: клієнт завжди отримував на карту лише заробітну платню, а тут на його рахунок почали надходити великі грошові суми. Банк не може не зацікавитися такими змінами. Якщо клієнт не пояснить надходження, його рахунок заблокують.
- Багато прив’язаних карт. Служба безпеки банку звертає увагу на клієнтів у яких купа карт з простроченим або не встановленим строком дії.
- Відсутність реакції на перевірку. У деяких випадках представники банку телефонують клієнту. Якщо він на фінансовий телефон не відповідає, його рахунок буде заблоковано до з’ясування причин.
- Нездоровий інтерес. Клієнт, який активно цікавиться фінмоніторингом та хоче знати всі тонкощі процедури – цікава особа для служби безпеки. Привертають увагу й ті клієнти, які консультуються лише у певних працівників банку і не хочуть йти до інших.
Перерахований список – лише декілька ознак, але вони допомагають пролити світло на питання моніторингу та можливі причини блокування рахунків.