

Чому держбанки не стали прибутковим бізнесом для держави
Якість управління в державних банках давно бажає кращого. Одним із слабких його місць є сумнівні кредити, які мають політичний підтекст. А неякісний кредитний портфель завдає таким установам самі лише збитки, які доводиться покривати державі за рахунок коштів платників податків.
Але ще більше грошей державі довелося віддати на те, щоб уберегти банки від банкрутства. Так, на порятунок лише Приватбанку було витрачено понад 155 млрд грн.
За останні 12 років уряд виділив на державні банки понад 370 млрд грн платників податків. При цьому вкладені кошти окупилися лише на 17%. Саме тому питання приватизації банків є одним із ключових у переговорах із міжнародними кредиторами.
Державні банки часто видавали кредити особам, наближеним до політичного керівництва. Після окупації Криму для повернення кредитних коштів довелося навіть звернутись до міжнародних арбітражів. Через такі кредити банківський сектор досяг піку своєї збитковості, що довелося перекривати знов-таки за рахунок коштів платників податків.
Такі ситуації зазвичай виникають через те, що в якийсь момент боржник відмовляється обслуговувати свої кредити. Повернути гроші, стягнувши заставу, складно через низьку якість такої застави. Так і виходить, що за політичні та корупційні рішення розплачується населення.
Але, незважаючи на погану якість, питома вага державних банків лише зросла. А кожна націоналізація супроводжується значними видатками. Це все суперечить зобов’язанням України, які вона взяла на себе перед міжнародними партнерами. І, що найголовніше, ця тенденція не відповідає інтересам українських громадян, за рахунок яких оплачується низька ефективність управління у державних банках.
Джерело: Інтернет-ресурс