Актуальна інформація для споживачів фінансових послуг та небанківських фінансових установ

Contact Us

Актуальна інформація для споживачів фінансових послуг та небанківських фінансових установ

За даними Нацкомфінпослуг був прийнятий ряд законодавчих змін, направлених на захист прав споживачів фінансових послуг. Так, серед нововведень слід відмітити наступні:

  1. Розмежовані поняття «клієнт» та «споживач». Перше є ширшим за своєю правовою суттю, оскільки включає в себе як фізичних, так і юридичних осіб, які отримують або мають намір отримати фінансову послугу. Споживачем же є фізична особа, яка отримує фінансові послуги для задоволення особистих потреб, не пов’язаних з підприємницькою або іншою професійною діяльністю.
  2. Визначені переліки інформації, яку фінансові установи зобов’язані повідомляти клієнтам і споживачам, а також форми її надання.
  3. Встановлено, що договір надання фінансових послуг укладається обов’язково в письмовій формі (у вигляді паперового чи електронного документу).
  4. Визначений обов’язок надавати клієнту його примірник договору.
  5. Прописано, що при виникненні неоднозначного тлумачення прав і обов’язків сторін їх слід тлумачити на користь споживача.
  6. Закріплено заборону покладати на споживача необхідність сплати платежів, відшкодувань і штрафних санкцій за реалізацію ним свого права на відмову від договору, його дострокове припинення чи дострокове виконання.

Разом з тим, варто наголосити, що прийняті зміни застосовуються до договорів, укладених після 19.01.2020 року.

Джерело: https://www.nfp.gov.ua/ua/Informatsiini-povidomlennia/30440.html

Поділитися цим повідомленням?

smm