Банки перевіряють клієнтів через мобільних операторів та соціальні мережі

Contact Us

Банки перевіряють клієнтів через мобільних операторів та соціальні мережі

За допомогою Big Data банки проводять оцінку позичальників

Фінансові установі почали більш ретельно перевіряти громадян перед видачою їм кредитів. Тепер перевірка не обмежується однією лише кредитною історією. За людьми спостерігають майже усюди: у соціальних мережах, реєстрах нерухомого та рухомого майна і судових рішень. До уваги береться будь-яка інформація, що допоможе прийняти рішення, надавати людині кредит чи ні.

В Глобальній асоціації ризик-професіоналів говорять: «Якщо у компанії погана репутація через те, що її керівництво замішане в якомусь фінансовому скандалі, це може стати причиною для відмови в кредиті. Проте, варто розуміти, що такі статті бувають написаними на замовлення. Тому вирішальне рішення приймає офіцер або кредитний комітет».

Пороте, ті ж банки можуть вивчити смаки своїх потенційних клієнтів через соціальні мережі. Таким чином вони зможуть пропонувати громадянам необхідні їм послуги та продукцію.

«Якщо банк бачить, що потенційний клієнт любить багато подорожувати, він може запропонувати йому вигідні програми страхування, отримання бонусів під час покупки білетів тощо. В той же час банк матиме якісь дані про клієнта. При цьому кінцеве рішення, звісно, буде залежати від матеріального стану людини та інформації з банківських книг», – йдеться в оголошенні асоціації.

Якщо до кредитування процес вивчення сторінки в соціальній мережі допомагає визначити, чи варто видавати клієнту гроші, то після він виступає способом виявлення додаткових способів комунікації та контактів.

Таким чином можна ідентифікувати людину, підтвердити її місце роботи, знайти контактних осіб. Тут також часто видно й рівень достатку клієнта. При цьому важливо, щоб сторінка була справжньою, не фейковою.

Згідно нормативів банки мають право керуватися в своїй діяльності лише офіційними джерелами. Проте, маючи справу зі злісними неплатниками, інтернет може стати в нагоді. Переважно це робиться, аби налагодити контакт з клієнтом.

Звісно, якщо громадянин не виплачує кошти, але при цьому в соцмережах видно, що він відпочиває на курортах і активно мандрує, банки не можуть посилатися на таку інформацію. Адже відпочивати можна і за чужий кошт, або це може бути просто подарунок. Простіше в таких ситуаціях просто заборонити людини виїжджати за кордон.

Відмітимо, що одними лише соцмережами справа не обмежується. Так, багато банків з 2018 року використовують скоринг від мобільних операторів. Такий метод досить успішно себе зарекомендував, витіснивши моніторинг соцмереж, який тепер проводять лише у виняткових випадках.

Джерело: Інтернет-ресурс

Поділитися цим повідомленням?

smm